taxpappa.blogg.se

Humor och allvar i en ljuvlig symbios

Naken i trapphuset

Publicerad 2022-03-21 06:48:20 i Allmänt,

(null)

Jag har knaprat olika insomningstabletter i många år. Tyvärr är det ett måste då det är svårt nog att sova. De första pillren jag hade måste varit tillverkade i Taiwan eller något för de var mer än lovligt skumma. Tror de hette zopidem eller nåt, trodde först de hette xyloprokt men insåg att det är något helt annat. Det var för några år sedan som jag märkte att underliga och oförklarliga saker ägde rum nattetid. Till exempel vaknade jag som vanligt en morgon och kollade mobilen. Ett av mina email var en orderbekräftelse från Zalando där jag beställt FEM par skor! (Förvisso snygga men ändå) Nu var goda råd dyra. Lyckades tack och lov få tag i kundtjänst innan skorna skickades iväg  och skrika MAKULERA ORDERN!! I luren. 

En annan incident inträffade på den tiden jag forfarande hade sovloft. När morgonen spred sitt milda ljus i mitt hem var det dags för nästa märkliga upptäckt. Jag har alltså tydligen mitt i mörkaste natten klättrat ner ifrån loftet, tagit fram min iPad och laddat hem någon form av inspelningsapp för att sedan sätta mig och sjunga och spela in kristna lovsånger. Alltså vi snackar "Han har öppnat pärleporten", "Han är min sång och min glädje" och inte att förglömma "När du går över floden". Jag som inte direkt springer ner dörrarna i kyrkan undrar såklart varifrån detta kommer, och att jag kunde texterna. 

 En morgon vaknade jag tack och lov tidigt bara för att upptäcka ett mycket underligt inlägg på Instagram. Detta var nästan obehagligt för jag hade skrivit helt sjuka saker samt stavat som en bakfull chimpans med svår dyslexi åkandes i en bergochdalbana. (null)

 Man undrar ju vad som kan ha hänt som man INTE kommer ihåg eller upptäcker. Dock har jag en kuslig känsla av att jag någon gång varit naken i trapphuset. Men det lär vi aldrig få veta såvida ingen haft en dold övervakningskamera…





Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2022-04-06 22:43:39

Jag har följt din blogg ett tag. Uppskattar ditt språk, din humor och ditt sätt att målande beskriva vad som sker i din vardag. Inspelningen av de kristna lovsångerna fick skrattårarna att rinna. Tack för du skriver, det berör och berikar!

Svar: Tack så fantastiskt mycket. Om du visste hur mycket jag behövde detta idag. Värmer mitt hjärta.

Bästa hälsningar
Ulf
Ulf Eliasson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela