taxpappa.blogg.se

Humor och allvar i en ljuvlig symbios

Sänka skepp. Eller?

Publicerad 2022-03-22 08:13:36 i Allmänt,

(null)

Jag har tänkt på en sak i flera år. Det är sjukt ovesäntligt så jag hade nästan glömt det tills ämnet dyker upp i en färsk och populär frågesport på tv. 

Alla minns väl serien Rederiet och den malätna skorven Freja de for fram och tillbaka över Östersjön med. För några år sedan dök det upp rubriker typ "Freja sjunken i Grekland" med tillhörande bilder och film. Då jag är fascinerad av sjunkande skepp har jag sett filmen ett flertal gånger speciellt för att den sjunker helt nära land utanför ön Santorini. 

(null)

Nu till det mystiska. Det är ju för fan inte samma båt någonstans såvida den inte är FETT ombyggd vilket låter onödigt dyrt på en så gammal båt. Men ingen verkar lägga  märke till de monumentala skillnaderna i överbyggnaden. Inte ens fören har samma form? Vad händer?  Varför har ingen reagerat? Även en synskadad kan ju se att det är två helt olika båtar. Jag hävdar med emfas att diskrepans föreligger. Hur blev två skepp till ett? Var är det andra?

Ugglorna anas i mossen och gravade hundar syns överallt.  (null)


(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela