taxpappa.blogg.se

Humor och allvar i en ljuvlig symbios

Nu är det påsk igen

Publicerad 2022-04-14 11:29:45 i Allmänt,

(null)

Nu blir det svårare att ta sig ut. Påsken står för dörren 🤪 Mouahaha. 

Imorgon är det dessutom långfredag och då skall man lida. Jag har redan smygstartat, lider en stund varje dag så att jag verkligen kan ge mig hän och lida rejält imorgon. Min Göteborgshumor dyker upp lite då och då. Med tanke på påskhelgen kan man ju undra ifall Jesus hade klätt sig som kvinna på korset, hade det då kallats "Kors-Drag" 🤣

Nä men seriöst finner jag påsken lite jobbig på grund av att den är så oändligt lång och händelselös. Under julen händer det ju så mycket mer, både på tv och stan. Men man får väl ta skeden i vacker hand och måla ett jävla ägg för att få saken överstöka. 

Har även tänkt på bristen av påsksånger. Julsånger kan man ju gödsla med så jag tog mig friheten att kapa en och skriva om till påsktema. 


Ta hand om varandra och flyg inte vilse på kvasten på väg till Blåkulla 🧙🏻‍♀️



Mel: Det strålar en stjärna 


Ett påskris från skogen har nån släpat hit. 

På bordet i rummet det står. 

Det pyntas med äggskal och fjädrar och skit

Likadant år efter år. 


När riset slår ut och blir grönt som sig bör 

Då sprids massa pollen, allergiker dör. 

Och då vet man att då är det påsk. 


Ty påsken är skitlång och mycket har stängt 

Man tittar på film dagen lång. 

Låt skiten ta slut detta är ju befängt

Man skriver på ännu en sång. 


Är påååsk. Alla häxor flög bort på sin kast

Någon krockade visst med en mast. 

Nu är helgen här, och då är det påååsk

Kommentarer

Postat av: emanuel

Publicerad 2022-04-14 13:04:53

otroligt hit!!!! glad påsk!!!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela