taxpappa.blogg.se

Humor och allvar i en ljuvlig symbios

Känslig sug

Publicerad 2022-02-28 13:59:01 i Allmänt,

(null)

Jag har en väldigt känslig sug. Ibland tappar jag den helt men den dyker alltid upp igen. Nu med min nya medicin som distribueras via en pump genom en slang i magen är det värre. Läkaren talade om för mig att sugen kunde tappas gällande varierande aktiviteter och han hade inte fel. När pumpen installerades försvann intresset till min hobby att göra om gamla klockor. Glädjen bara dog hur märkligt det än må låta. Nu håller jag på att laborera med dosen i pumpen och det händer saker nästan direkt. Ökas dosen blir jag bättre under dagen, nästan på gränsen till speedad men absolut hellre det. På senare tid har min kropp börjat stänga av runt 17 tiden och då gäller det att ganska snabbt. Lägga fram nödvändiga piller, fylla vattenflaskor samt byta ampull i pumpen vilket jag gör två gånger per dygn. Nu när jag ökat dosen märker jag att "kraschen" blir kraftigare. Runt klockan sju när de allra flesta människor kommer hem från jobb eller så träffas man, då ligger jag oftast i sängen stel som en pinne. Detta stadie brukar oftast lätta lite framåt kvällen men somna är verkligen en utmaning. Men tillbaka till ämnet. Jag har haft som ambition att lägga ut en blogg varje dag och det har funkat bra. Fram till när jag började mixtra med dosen. Sugen tappades igen. Jag tvingar mig att skriva detta för att sugen skall hitta tillbaks. Även varit extra känslig idag då min underbara hund fyller år idag och jag är inte där. Han är hos min mamma så ingen fara på taket men ändå. 

Väntar tålmodigt på min sug…

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2022-03-14 15:41:49

Men ska det verkligen vara så att du bara har ork 7-8 timmar per dygn? Det låter ju att du är felmedicinerad, att pumpen inte ger tillräckligt med medicin på eftermiddagen? Det är ju som du var när vi var hos dig när du hade första pumpen, och du blev en isstod i fåtöljen en bit in på mötet. Det låter inte som det ska vara, tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela